Wydawnictwo ES zajmuje się publikacją i rozpowszechnianiem
pozycji z zakresu logopedii i neurologopedii

Rozwój dziecka od urodzenia do 3 roku życia Rozwojowa Skala Obserwacyjna

Każdy żywy organizm od chwili zaistnienia odbiera sygnały z otoczenia i jest zdolny do reagowania na nie. Dotyczy to również noworodka. Jego wrodzone kompetencje, aktywność i mechanizmy uczenia umożliwiają mu szybkie nabywanie wiedzy o sobie, innych ludziach i przedmiotach oraz o zdarzeniach zachodzących w otaczającym świecie. Umożliwiają również coraz bardziej niezależne i skuteczne działanie w nim. Powstawaniu tej wiedzy i nabywaniu sprawności działania w pierwszych trzech latach życia dziecka oraz roli, jaką pełnią w tym procesie opiekunowie i pedagodzy, poświęcona jest pierwsza część książki autorstwa Marii Piszczek

zobacz więcej »

 

Autyści Indywidualne i grupowe metody terapii Zajęcia adresowane do rodziców

"Dziecko z autyzmem nie żyje w próżni, musi więc umieć nawiązywać kontakty z innymi ludźmi, cieszyć się z porozumienia i współpracy z nimi. W większym stopniu niż nawet bardzo intensywne formy terapii i edukacji, mogą mu w tym pomóc przyjaźnie nastawieni rówieśnicy i rodzina. Nie stanie się to jednak automatycznie, nie wystarczy umieszczenie dziecka w placówce integracyjnej i udzielenie rodzicom wskazówek wychowawczych. To nie działa. Konieczne jest udzielenie jednym i drugim wsparcia. Wymaga go przede wszystkim rodzina, borykająca się nie tylko z trudem wychowania niepełnosprawnego dziecka, ale również z wieloma problemami dnia codziennego. W opracowaniu zamieszczone są metody ukierunkowane na pomoc rodzinie dziecka z autyzmem."

zobacz więcej »

LOGOPEDIA MAŁEGO DZIECKA

Logopedia małego dziecka -książka z filmem DVD "Badanie logopedyczne noworodków" powstała z myślą o logopedach, którzy tradycyjnie pracują z dziećmi starszymi, tzn. po ukończeniu 3. rż. Z rozmysłem używam sformułowania "tradycyjnie", albowiem takie dzieci są najczęściej kierowane na konsultacje bądź ćwiczenia logopedyczne. (. ) Niestety zarówno tradycja, jak i kształcenie logopedów czynią białą plamą okres do 3. rż. - obszar, o którym intuicyjnie (i nie tylko) wiemy, że ma istotne znaczenie dla rozwoju komunikacji i mowy, ale praktycznie jest niezagospodarowany.

zobacz więcej »

 

NEUROLOGOPEDYCZNE STUDIA PRZYPADKÓW TOM 1, TOM 2 i TOM3

"Neurologopedyczne studia przypadków" tom 1, tom 2 i tom 3 pod redakcją Elżbiety Stecko to niewątpliwie ewenement na logopedycznym rynku wydawniczym.

Swoją oryginalność i niezwykłość publikacja ta zawdzięcza bogatym i różnorodnym tematycznie opisom przypadków, z którymi autorki zetknęły się w swojej praktyce zawodowej. Przedstawia, między innymi, pacjentów dotkniętych afazją, jąkaniem, autyzmem, a także osoby z zespołem Cornelii de Lange, małomózgowiem pierwotnym, nietypową postacią fenyloketonurii, kruchego chromosomu X. Przypadki te, zaprezentowane w jasny i ciekawy sposób, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami neurologopedycznymi.

zobacz więcej »

MASAŻ LOGOPEDYCZNY

Masaż logopedyczny - książka z filmem DVD, którego treścią jest badanie i ocena logopedyczna dzieci z grupy ryzyka nieprawidłowego rozwoju mowy.

Film powstał przed kilkunastu laty spontanicznie na potrzeby szkoleniowe w ramach kursu "profilaktyka logopedyczna" i dzięki otwartości rodziców, którzy zgodzili się na filmowanie zajęć z ich dziećmi. Masaż, którego konieczność była dostrzegana a skutki były widoczne i wymierne ewaluował w miarę nabytych doświadczeń. Obserwacja dzieci podczas jego stosowania, zmiany, korekty i modyfikacja w stosunku do przedstawionego na filmie są zapisane w ostatecznej jego wersji w formie przedstawionych rysunków i ich opisu".

zobacz więcej »

 

SPRAWDŹ JAK MÓWIĘ

Proponowana karta autorstwa dr Elżbiety Stecko jest wynikiem wieloletniej pracy z dziećmi, począwszy od noworodków po starszy wiek szkolny, o różnym poziomie rozwoju psychoruchowego i umysłowego.  Doświadczenia autorki zadecydowały o wyborze funkcji oraz szczegółowej ocenie zgodnie z poziomem trudności ich realizacji. Precyzyjna skala oceny ma szczególne znaczenie w przypadku dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, w obrazie klinicznym których są zaburzenia i opóźniony rozwój mowy oraz czynności ją determinujących. Po przebadaniu statystycznie istotnej grupy dzieci w wieku 3-7 lat ustalono normy poziomu sprawności artykulatorów, które mogą służyć jako punkt odniesienia dla uzyskanych ocen u dzieci z deficytami.

zobacz więcej »

Zapiski z pracy logopedy

Publikacja skierowana jest do osób pracujących z małymi pacjentami, m.in. lekarzy, psychologów i logopedów. Dr Elżbieta Stecko wskazuje na fakt, że rozwój języka i mowy to proces trwający od początku życia dziecka, nie rozpoczynający się w określonym momencie życia i rozwoju człowieka.

Książka jest zebraniem materiałów rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, publikowanych w niewielkim nakładzie, autorka wzbogaciła materiał o nowe informacje dotyczące rozwoju języka i mowy.

zobacz więcej »

 

Jąkanie uwarunkowane obniżoną aktywnością histydazy

Rozprawa powstała w wyniku wieloletniej pracy autorki z dziećmi z zaburzeniami mowy współwystępującymi z upośledzeniem umysłowym, niedosłuchem, chorobami neurologicznymi, psychicznymi i metabolicznymi. Znaczną grupę podopiecznych stanowią dzieci, u których określenie przyczyn zaburzeń mowy jest bardzo trudne lub wręcz niemożliwe.

zobacz więcej »